Profesjonalne badanie rynku
Przeprowadzanie wstępnych badań rynku, w celu określenia zainteresowania danym produktem bądź usługą ma przede wszystkim na celu określenie czy osiągniemy przy wprowadzeniu produktu bądź też usługi próg zyskowności. Oczywiście badania tego typu przy produktach skierowanych do odbiorcy masowego, muszą być przeprowadzone w oparciu o narzędzia do analizy statystycznej, bowiem nie mamy możliwości sprawdzenia wszystkich potencjalnych odbiorców, toteż należy tutaj wytypować grupę respondentów, na podstawie ankiety z nimi przeprowadzonej, możemy określić ilu znajdziemy nabywców na dany produkt czy też usługę.
Dlatego też możemy tutaj powiedzieć z całą stanowczością, iż badania rynku, są nieodłącznym elementem prowadzenia przedsiębiorstwa produkcyjnego bądź też usługowego, kierującego swoje usługi i produkty do klientów na masową skalę, aczkolwiek w przypadku mniejszych firm, także znajdziemy zastosowanie dla badań rynku. Przede wszystkim warto tutaj także pomyśleć o czymś takim jak ewaluacja, które będziemy poddawać wdrażany produkt i usługę, polegająca na tym, iż w czasie wszystkich kroków i działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo, w czasie wdrażania produktu, będziemy zbierać o nim informacje, w celu określenia czy spełnia on zakładane wytyczne, bowiem od tego zależy czy faktycznie osiągniemy poziom sprzedaży wynikający z badania rynku.
Chodzi tutaj o to, iż ewaluacje doprowadzą ostatecznie do osiągnięcia produktu bądź też usługi, co do której prowadziliśmy badania rynku, a więc będziemy mogli z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić, iż projekt zakończył się sukcesem, nie mniej jednak, z fetowaniem zaczekać do ostatecznych wyników sprzedażowych, które dopiero pokażą nam ostateczne osiągnięte przez nas efekty przy wdrażaniu nowych produktów.